Zaloguj    Moje konto    Moje wiadomości
     Start     Zadaj pytanie     Rejestracja     Wyszukiwarka     Nowe posty     Szukamy moderatorów     Kontakt  
Buty kupione w sklepie na allegro rozwalily się po 3 dniach!
Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
davidog



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 2
PostWysłany: 31/01/2008, 17:41    Temat postu: Buty kupione w sklepie na allegro rozwalily się po 3 dniach! Odpowiedz z cytatem

Witam. Bardzo proszę was o zdanie na temat mojego problemu.

Kupiłem buty Nike za 249 zl na allegro w sklepie sportowym mającym na koncie tysiące sprzedanych artykułów. Z gwarancją. Autoryzowany. Pewniak jednym słowem.
Buty rozwaliły się po 3 dniach chodzenia, popękała skóra wzdłuż szwów na prawym bucie po jego lewej i prawej stronie. Zrobiły się tym samym dwie dziury na wylot o długości 3-4 cm!!

Napisałem o tym maila do sklepu że tak się stało i że chciałem wymienić na nowe. Dostałem do wypełnienia formularz reklamacyjny do odesłania razem z butami. Ale napisano mi że postępowanie reklamacyjne (procedury) muszą trwać 2 tygodnie. Więc zmieniłem zdanie bo wiadomo boso nie bede chodził 3 tygodnie (bo z przesyłką tyle by to wyszło) więc w formularzu w części "Żądania" napisałem że chcę zwrotu pieniędzy poprostu. Po 2 tygodniach napisałem maila zeby zapytac co z moimi butami i okazalo sie ze decyzję dostanę listem zwykłym na adres korespondencyjny. Okej. Czekałem na ten list kolejne 2 tygodnie. A okazało się że przyszła ...paczka z nowymi butami. Stwierdziłem że nie odbiorę paczki gdyż miał być list polecony, pozatym prosiłem o zwrot pieniędzy, ale nikt mi nawet nie napisał głupiego maila że np jest to niemożliwe. Paczka wróciła do sklepu. A ja napisałem o tym maila, ktory pozostał bez odpowiedzi kolejne 2 tygodnie. Więc znowu się upomniałem. To mi napisali że nie odebrałem paczki więc wróciła a ja dostane buty jak opłacę jeszcze raz przesyłke. Napisali, że moge sobie ich tam podać do Federacji Konsumenta jeżeli nie zgadzam się za takim obrotem sprawy. Na dodatek zagrozili mi art. 212 Kodeksu Karnego jeżeli wystawie im komentarz negatywny.

Czy mam prawo do zwrotu pieniedzy w takim przypadku kiedy buty rozwalily się po 3 dniach?
Co sądzicie o tej całej sytuacji? Co powinienem zrobić? Czy moge ich zaskarżyć albo czymś przekonać ten sklep zeby dostać kase spowrotem? Czy ich praktyki ze zwlekaniem z odpowiedzią albo brakiem odpowiedzi albo brakiem reakcji na moje żądania są 'fair'?
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
google_adsense

Google



Wysłany: 31/01/2008, 17:41    Temat postu: Google AdSense

Powrót do góry
prawnik
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1163
Skąd: warszawa
PostWysłany: 01/02/2008, 9:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W tej sytuacji mogli Panu nie zwrócić kasy tylko przysłać nowe buty- maja prawo dostarczyć towar wolny od wad zamiast zwrotu pieniędzy. Co do 212 to bzdura, chyba ze Pan napisze, ze są złodziejami, mordercami itp. jeśli Pan rzeczowo opisze czemu negatyw bez inwektyw to nie ma problemu. Moze Pan ich spróbować postraszyć organizacjami konsumenckimi, ale w tym przypadku niewiele pomoga. Co do kosztów przesyłki - obawiam, się ze Pan bedzie musiał je pokryc, ponieważ jest Pan w zwłoce z przyjęciem świadczenia. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
smillanorth



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 5
PostWysłany: 01/02/2008, 15:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dodatkowo, jak sie Panu te nowe buty porwą, to wtedy powinni zwrócić Panu pieniądze, a jesli nie, to niech Pan idzie do sadu,ale jak się Panu te drugie buty porwą
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
prawnik
Ekspert
Ekspert


Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 1163
Skąd: warszawa
PostWysłany: 01/02/2008, 15:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zgadza się, zapomniałem to dopisać. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
davidog



Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 2
PostWysłany: 03/02/2008, 23:48    Temat postu: Aha Odpowiedz z cytatem

dziękuję za odpowiedzi. A powiedzcie co myślicie o art.8 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

1. - Art. 8 Ust. 3 - mówi o tym że w przypadku gdy sprzedawca nie zareaguje w ciągu 14 dni na moje żądanie, tzn że uznał je za stosowne, czy jeżeli paczkę otrzymał 1 grudnia (bo tak mi napisał), a w mailu dnia 14 grudnia napisał że zostanę poinformowany o wyniku postępowania listem zwykłym (nie wiem dlaczego nie otrzymałem informacji mailem skoro o to prosiłem, widocznie 14 grudnia nie było jeszcze decyzji)... to którego dnia paczka musiała by być wysłana żeby on zmieścił się w tym terminie 14 dni ? (czy wysłanie paczki może być uznane jako reakcja) nie wiem czy chodzi o 14 dni roboczych, i czy w ogóle dobrze rozumiem ten artykuł)

2. Odsyłając paczkę poniosłem koszty wysyłki. W ramach gwarancji sprzedawca ma obowiązek zwrócić mi moje koszty przesyłki. Ale nie zwrócił. Powinien mi je zwrócić teraz? (Art.8 Ust 2)

3. Jest jeszcze artykuł który mówi że kupujący ma prawo odstąpić od umowy jeżeli naprawa lub wymiana narażała by go na znaczne niedogodności. A w tym przypadku kiedy to były moje jedyne buty do chodzenia, to czekanie na wymiane 4 tygodnie można uznać za znaczną niedogodność.. przecież nie mogłem chodzić boso... : ] (Art.8 Ust.4)
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:     
Odpowiedz do tematu