Zaloguj    Moje konto    Moje wiadomości
     Start     Zadaj pytanie     Rejestracja     Wyszukiwarka     Nowe posty     Szukamy moderatorów     Kontakt  
Reklamacja
Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
tomek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 183
PostWysłany: 04/01/2008, 17:46    Temat postu: Reklamacja Odpowiedz z cytatem

Witam, jakis czas temu moj tel. Komorkowy marki sony ericsson zostal zalany ciecza. Zanioslem go do autoryzowanego serwisu na gwarancji,gdzie powiedzieli,ze takie uszkodzenie nie podlega gwarancji. Po ok. 2 miesiacach nieuzywania,tel zaczal normalnie dzialac. Wszystko dzialalo bardzo dobrze,dopoki mi nie upadl jakies 2 tygodnie temu. Po tym zdarzeniu,tel sie wlaczal,ale po ok. Minucie zawieszal. Oddalem go do jednego ze szczecinskich komisow,gdzie dostalem pokwitowanie przyjecia do naprawy-serwisu o zleceniu:"zawiesza sie,wyłącza się"zostalo to podpisane przez przyjmujacego serwisanta. Dzis,po tygodniu ów serwis oznajmil mi,ze nie udalo sie nic zrobic,a telefon w ogole sie juz nie wlacza!!zadzwonilem wiec dzis do biura ochrony konsumentow,gdzie powiedziano mi,ze musza oddac mi tel w takim stanie jaki byl przed ich "naprawa" lub zaplaca mi za jego równowartosc przed ta "naprawa". Poradzili abym pisemnie wezwal ów serwis do dokonania zaplaty w okreslonym terminie,zwrocil sie do rzecznika praw konsumenta a jesli jego interwencja nie pomoze,to wystapic na droge sadowa. Jednak zapomnialem zapytac co sie stanie, jesli na pokwitowaniu ,ktore dostalem widnieje napis:"przedmiot nie odebrany w przeciagu 30 dni od daty przyjecia zostanie zlicytowany!!!" i nie wiem jak napisac to żądanie naprawy tak aby nie zostac bez telefonu po trzydziestu dniach. (telefon oddalem 26. 02. 2007). Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie i wskazowkach dotyczacych żadania naprawy badz zwrot kosztow na pismie. Zalezy mi na czasie i z gory dziekuje.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
google_adsense

Google



Wysłany: 04/01/2008, 17:46    Temat postu: Google AdSense

Powrót do góry
ona
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 465
Skąd: Lubawa
PostWysłany: 04/01/2008, 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapis "przedmiot nie odebrany w przeciagu 30 dni od daty przyjecia zostanie zlicytowany!!!" jest całkowicie bezprawny. Gdyby dokonali sprzedaży pana własności bez pana zgody miałby pan pełne prawo do zawiadomienia prokuratury o fakcie popełnienia przestępstwa. Serwis może wyznaczyć sobie najwyżej opłatę za przechowanie rzeczy, jeśli właściciel nie odbiera jej w określonym czasie. Nie ma natomiast absolutnie prawa rozporządzać nią jak właściciel - a więc dokonać sprzedaży. Mam jednak pewne wątpliwości czy są podstawy, aby skutecznie dochodzić odszkodowania od serwisu. Co prawda z opisu może wynikać, że obecnie usterka jest dalej idąca niż była przed oddaniem do naprawy, ale. . . Ewentualny proces o odszkodowanie oparłby się zapewne na ekspertyzie biegłego - a wtedy mogłby wyjść dodatkowe okoliczności. Wezwać do zapłaty jednak zawsze można. To akurat nic nie kosztuje.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
tomek
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 183
PostWysłany: 04/01/2008, 17:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A co w wypadku gdy nie beda chcieli przyjac mojego pisma z wezwaniem do zaplaty? czy samo pokwitowanie przyjecia do naprawy,wypisane przez serwisanta i przez niego podpisane("tel. Zawiesza sie,nie wlacza sie") nie jest wystarczajacym dowodem na to jaki byl stan telefonu zanim oddalem go do owego komisu?telefon na dzien dzisiejszy jest calkowicie nieuzyteczny(nie wlacza sie) co zapewne obnizylo jego wartosc jesli chcialbym go sprzedac w stanie uszkodzonym. Dopiero jutro ide do tego komisu i nie wiem jak zaczac ta rozmowe. Jesli nie beda chcieli ze mna rozmawiac to mam zostawic telefon i wreczyc sporzadzone przeze mnie wczesniej wezwanie?a jesli wezwania poprostu nie przyjma? bylbym bardzo wdzieczny za jakis konkretny wzor takiego wezwania,bo jak przeczytaja moje"wypociny" to nie wiem czy cos zdzialam. I dzieki za poprzednia odpowiedź!!
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
ona
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 465
Skąd: Lubawa
PostWysłany: 04/01/2008, 18:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak nie będą chcieli przyjąć pisma (i potwierdzić przyjęcia stosownym podpisem na drugiej kopii) - to proszę wysłać listem polecony na adres komisu.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
lukasz
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 365
Skąd: Poznań
PostWysłany: 04/01/2008, 18:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawo prawem, ale żaden serwisant nie weźmie odpowiedzialności za telefon zalany czy po upadku, ludzie przynoszą telefony zalane rok wczesniej w których płyta główna jest przeżarta i oczekują cudów, otwórz takie coś to się w rękach rozpadnie, a wina czyja? no oczywiście serwisanta. . . Jeszcze go do sądu najlepiej podać. . .
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:     
Odpowiedz do tematu