Zaloguj    Moje konto    Moje wiadomości
     Start     Zadaj pytanie     Rejestracja     Wyszukiwarka     Nowe posty     Szukamy moderatorów     Kontakt  
Główny księgowy - odpowiedzialność
Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
elzbieta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 96
Skąd: Żywiec
PostWysłany: 18/02/2008, 17:26    Temat postu: Główny księgowy - odpowiedzialność Odpowiedz z cytatem

Witam, mam poważny problem z moim pracodawcą. Otóż pracuję w firmie ok. 3,5 mies. Przy rozmowach o pracę rozmawialiśmy o stanowisku głównego księgowego w jednej firmie. Teraz po rozpoczęciu pracy okazuje się, że mam prowadzić i nadzorować także księgi dwóch innych firm w ramach tej jednej umowy o pracę (czyli w zasadzie bez umowy). Zamierzam rozstać się z firmą jak najszybciej, ale potrwa to jeszcze ok. 2 miesięcy. Moje pytanie dotyczy bilansu : czy mam obowiązek sporządzić bilans tej firmy (oczywiście mówię o firmie w której jestem zatrudniona), nawet jeżeli zakończy się już mój 2 tygodniowy okres wypowiedzenia ? sprawa jest bardzo pilna, ponieważ od tego zależy dalszy rozwój sytuacji. Dodatkowo jakie dokumenty potwierdzające pracę w tych 2 firmach powinnam zgromadzić aby starać się w sądzie pracy o odszkodowanie? sytuacja wygląda tak, iż ja jako gł księgowy nie podpisuję nic, na wszystkim podpis składa członek zarządu czyli mój szef.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
google_adsense

Google



Wysłany: 18/02/2008, 17:26    Temat postu: Google AdSense

Powrót do góry
hakim
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 55
Skąd: Kołobrzeg
PostWysłany: 18/02/2008, 17:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z czego wynika, że była pani zatrudniona w "tamtych dwóch firmach". Pani dla nich prowadziłą księgowość, będąc zatrudnioną w trzeciej firmie. Tak może być.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
elzbieta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 96
Skąd: Żywiec
PostWysłany: 18/02/2008, 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zgadzam się z takim stwierdzeniem. W mojej umowie o pracę nie ma nic na temat pozostałych dwóch firm. Moim zdaniem zakres przedstawiony mi w trakcie rozmowy o pracę, jest pewnego rodzaju ofertą i przyjęcie jej przeze mnie jest związane z wykonywaniem zleconych mi obowiązków z tego zakresu. Jeżeli ten zakres znacząco nie pokrywa się z rzeczywistością, to chyba jest coś nie tak. Jeżeli byłaby to współpraca dwóch firm, wtedy wykonawca nie byłby zmuszony do wykonywania dodatkowych obowiązków bez zmiany wynagrodzenia. Zakresu obowiązków w firmie nie otrzymałam, bo mój szef twierdzi, że naszym zakresem obowiązków jest wykonywanie poleceń szefa bez szemrania. Natomiast co z odpowiedzialnością za bilans po rozwiązaniu umowy o pracę?
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
hakim
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 55
Skąd: Kołobrzeg
PostWysłany: 18/02/2008, 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest pani zatrudniona w firmie x na stanowisku księgowej. Firma x prowadzi księgowość firm a, b, c, d. Będąc zatrudniną w firmie x prowadzi pani księgi firm a, b, c, d. Według mnie nie jest pani zatrudniona w firmach a, b, c, d. To, że prowadzi pani ksiegowość innych firm nie oznacza jest tam pani zatrudniona.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
elzbieta
Stały bywalec
Stały bywalec


Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 96
Skąd: Żywiec
PostWysłany: 18/02/2008, 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest to oczywiście przypadek biura rachunkowego, a moja firma nie jest biurem i nie ma uprawnień do usługowego prowadzenia ksiąg. Poza tym firmy są powiązane tylko poprzez właściciela - osobę prawna zagraniczną. Nie ma pomiędzy nimi żadnych innych umów.
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:     
Odpowiedz do tematu