Zaloguj    Moje konto    Moje wiadomości
     Start     Zadaj pytanie     Rejestracja     Wyszukiwarka     Nowe posty     Szukamy moderatorów     Kontakt  
Wypowiedzenie wynajmu auta zastępczego z OC sprawcy.
Poprzedni temat :: Następny temat
Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
markusss



Dołączył: 24 Paź 2021
Posty: 1
PostWysłany: 24/10/2021, 14:36    Temat postu: Wypowiedzenie wynajmu auta zastępczego z OC sprawcy. Odpowiedz z cytatem

Zwracam się z zapytaniem czy na podstawie przedstawionych faktów należy mi się dalszy wynajem zastępczego auta.
W dniu 12.09.2021 r. brałem udział w kolizji drogowej, w wyniku której poniosłem szkody w moim samochodzie Suzuki Vitara. Kolizja była spowodowana z winy sprawcy, który przyznał się do winy. Kolizje i uszkodzenia zgłosiłem w towarzystwie ubezpieczeniowym PZU z OC sprawcy. Jeszcze tego samego dnia został mi przyznany samochód zastępczy a uszkodzony samochód został odholowany do serwisu ASO Suzuki (auto nowe,2020 rok produkcji).
20.09.2021 r. zostały dokonane oględziny uszkodzonego auta przez rzeczoznawcę z PZU. Oględziny zostały wykonane powierzchownie bez nawet otwarcia maski i bez wjazdu na wcześniej umówiony warsztat Suzuki. Na podstawie tych oględzin 24.09.2021r. zostały mi przesłane dokumenty z wyceną odszkodowania w wysokości 33276,35 zł brutto. Wycenę tą podważyłem pismem o następującej treści: [i]„dotyczy szkody:.....Informuję, że kategorycznie nie zgadzam się z wyceną powyższej szkody. Rzeczoznawca, który dokonał oględzin zewnętrznych w dniu 20.09.2021r. umówił się przy mojej obecności na oględziny szczegółowe w dniu 21.09.21 z autoryzowanym serwisem Suzuki w warsztacie Kraków. Oględziny te były potrzebne, żeby dokonać dokładnych uszkodzeń samochodu niedających się obejrzeć z zewnątrz. Chodziło głównie o uszkodzenia znajdujące się pod maską, którą nie dało się otworzyć z powodu zakleszczenia zamka pokrywy oraz ewentualnych uszkodzeń podwozia. W dniu 21.09.2021 rzeczoznawca PZU nie dokonał oględzin z umówionym warsztatem, z powodu jak podobno powiedział braku czasu. Chyba nie muszę dodawać, że samochód jest nowy i wszystkie naprawy uszkodzeń, żeby nie stracić gwarancji producenta muszą być dokonywane w autoryzowanym serwisie Suzuki. W takim razie całkowicie kwestionuje wycenę uszkodzeń samochodu, z powodu nierzetelnych oględzin. Ponadto żądam umówienia jeszcze jednej wizyty rzeczoznawcy, tak jak to było zaplanowane z autoryzowanym warsztatem Suzuki Kraków”.
Po wysłaniu tego pisma do PZU zostały dokonane jeszcze jedne oględziny w dniu 30.09.2021r. na podstawie których zostały jeszcze stwierdzone dodatkowe uszkodzenia chłodnicy, klimatyzacji i w dniu 05.10.2021r. zostały wysłane do mnie z PZU dodatkowe dokumenty z uszkodzeniami na kwotę 37330 zł brutto. W dniu 06.10.2021r. przekazałem ten kosztorys autoryzowanemu serwisowi Suzuki, który na podstawie tych uszkodzeń wysłał do PZU w dniu 12.10.2021r. swoją wycenę naprawy na kwotę ok. 60000 zł netto. Dopiero w dniu 21.10.2021r. PZU wysłał do serwisu swoją kontrpropozycje na naprawę w kwocie 42763 zł netto. Następnie w dniu 22.10.2021r. PZU zablokowało mi dalszą możliwość przyznania auta zastępczego, twierdząc, że czas technologiczny naprawy uszkodzonego samochodu i wynajmu auta zastępczego został przekroczony, oprócz tego stwierdził, że serwis przekroczył 3-dniowy okres na wycenę uszkodzeń i że serwis już na podstawie pierwszej dokumentacji powinien rozpocząć zamówienia części i rozpocząć naprawę uszkodzonego auta. Według zapisów w dokumentach jakich dostałem od PZU jest następująca informacja: „Naprawa w innym warsztacie. Jeśli nie zdecydują się Państwo na naprawę w warsztacie sieci naprawczej PZU, to przed rozpoczęciem naprawy, prosimy uzgodnić z nami wszystkie jej koszty. Oznacza to, że warsztat, który Państwo wybrali, powinien wysłać do nas swój kosztorys naprawy. Jeżeli kwota w kosztorysie wybranego przez Państwa warsztatu będzie wyższa od wyliczonych przez nas kosztów naprawy, to wysokość odszkodowania może zostać zweryfikowana i obniżona do uzasadnionych i celowych kosztów naprawy”. Według mojej interpretacji tych zapisów stwierdzam, że warsztat nie może rozpocząć naprawy uszkodzonego samochodu bez zweryfikowania kosztorysu z PZU. Dlatego ponawiam pytanie, czy w tym wypadku PZU mógł mi zablokować dostęp do zastępczego auta? Dodam, że samochód jest dla mnie niezbędnym środkiem do życia. Potrzebny jest do pracy zawodowej jak i do spraw codziennych (dojazd do pracy, dowóz dzieci do szkółki piłkarskiej, turnieje, itp.). Czy mogę wynająć samochód zastępczy na cały okres rzeczywistej naprawy samochodu i później domagać się na podstawie faktury na zwrot kosztów od PZU? I jakie są szanse na odzyskanie tych pieniędzy? Bo nie wiem, czy mnie na to stać? O straconych nerwach i słabej psychice mojej i żony już nie wspomnę
Powrót do góry
Profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
google_adsense

Google



Wysłany: 24/10/2021, 14:36    Temat postu: Google AdSense

Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:     
Odpowiedz do tematu